Тема: «Козацькому роду нема переводу» фізкультурно - оздоровчий захід – заняття - розвага.

Кулик Алла Григорівна
інструктор з фізичної культури
спеціаліст вищої категорії
звання: «Відмінник народної освіти» 2009 р.,
Стипендіат міського голови в 2012 р.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 247 «Грибочок» Запорізької міської ради Запорізької області

Завідувач: Рєзнікова Валентина Миколаївна

Адреса ДНЗ: 69096, м.Запоріжжя, вул. Дев’яте травня, буд.1

тел.: 52-54-12; 52-65-62

Е-mail: dnz-247@ukr.net

Провідна педагогічна ідея заняття – розваги закласти у дітей старшого дошкільного віку основи здоров’я і довголіття, формувати систему рухових умінь і навичок, розвивати силову витривалість, морально-вольові якості, інтелектуальні здібності та естетичні ідеали засобами етнопедагогіки. Ознайомити дітей із системою виховання козаків на Запорізькій Січі, з їх традиціями, звичаями та умовами життя. Виховувати почуття гордості від приналежності до свого народу, почуття патріотизму.

Обґрунтування актуальності та перспективності
В останні роки проблема духовно – морального, патріотичного виховання дітей дошкільного віку набула особливого значення. Вона викликана оновленням змісту освіти і виховання дошкільного дитинства та необхідністю більш ранньої орієнтації та творчого саморозвитку особистості дошкільника. А збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління завжди є актуальним. Я вважаю, що фізична культура може внести свій вагомий вклад в рішення цієї задачі, тому що формування фізичних якостей, рухових навичок та вмінь тісно пов’язане з вихованням морально-вольових рис особистості. Фізично розвинена людина, дужа, сильна, здорова повинна вміти прийти на допомогу і направляти свої вміння тільки на добрі вчинки.
Формування патріотизму здійснюється в процесі використання різних форм та методів з застосуванням етнопедагогіки. Тим більше, що народна педагогіка пропонує дуже цікавий для дітей засіб фізичного розвитку - народні рухливі ігри. Поставлена в них мета досягається через різноманітні рухи: ходьбу, стрибки, біг, кидання чи перенесення предметів. Рухливі та спортивні ігри виховують силу, спритність, витривалість, відвагу, рішучість, ініціативу, товариську взаємовиручку, привчають долати психічні й фізичні навантаження, гартують організм, створюють у дітей бадьорий і веселий настрій.

Науково-теоретична база
На погляд видатних педагогів Я.А.Коменського та А.С.Макаренко роль рухливих ігор та фізичних вправ не обмежується лише фізичною підготовкою, вони є засобом морального та естетичного виховання особистості дитини.
Сучасна педагогіка та психологія стверджують, що моральна сутність людини має прояв у єдності її свідомості, поведінки та почуттів. Одним із головних джерел морального виховання у навчальній діяльності дітей є її зміст. З цієї позиції зміст на¬вчально-рухової діяльності в системі фізичного виховання дош¬кільників має великі можливості для реалізації завдань з вихо¬вання моральних та вольових якостей дітей тому, що містить всю різноманітність інтелектуальних, пізнавальних, емоційних та моральних компонентів. Зміст навчально-рухової діяльності дітей передбачає багато ситуацій, які дозволяють використовувати їх для виховання почуття відповідальності, стриманості, поваги до своїх товарищів.
С.Ф.Русова в своїх працях писала: «Національне виховання забезпечує кожній нації найширшу демократизацію освіти, коли його творчі сили не будуть покалічені, воно через пошану до свого народу виховує в дітях пошану до других народів і тим приведе нас до широкого єднання й світового порозуміння між народними і національними» [1, 23].
Сучасниі науковці М.Стельмакович, Ю.Руденко, Б.Черва вважають, що національне виховання є основою культурно-історичного розвитку нації, а відповідно й особистості.
На думку академіка Семена Гончаренка, «педагогічна драма виховання стрімко перерос¬тає в загальнонаціональну трагедію» [2, 74]. За даними Державного інституту розвитку сім'ї та молоді майже 30% українських студентів планують на¬завжди залишити Україну після навчання, а ще 25% хотіли б поїхати на заробітки за кордон. У цих умовах постає необхідність розв'язання на державному рівні найгостріших проблем, пов'язаних з вихованням патріотизму та форму¬ванням національної свідомості населення Укра¬їни як основи консолідації суспільства і зміцнен¬ня держави.
Дошкільне дитинство – це період початкової соціалізації дитини.
Формування у дітей моральних почуттів – таких як патріотизм, можливо і через організацію спеціально разроблених фізкультурно-сюжетных занять та рухливих ігор.

Для досягнення добрих результатів необхідно поставити наступні задачі:
1. Сприяти прояву сміливості, рішучості, впевненості в своїх силах за допомогою добора фізичних вправ, відповідних віковим та індивідуальним особливостям дітей.
2. Створювати умови для виконання фізичних вправ, спрямованих на подолання труднощів фізичного характеру. Развивати у дітей терпіння і силову витривалість.
3. Створювати умови для прояву позитивних емоцій. Для развитку патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку я використовую сюжетні заняття з серії «Козацькому роду – нема переводу», де поглиблюється симпатія до козаків і викликає бажання наслідувати їх. На заняттях, у повсякденному житті вихователі розповідають дітям про період козаччини, про звичаї та умови життя козаків. Двічі на рік-восени та навесні - проводяться спортивні змагання маленьких козачат. Конкурси та естафети на змаганнях нагадують ті, що були на Запорізькій Січі. Усе це формує у малят свідоме прагнення бути дужими, здорови¬ми, спритними, кмітливими, доброзичливими та товариськими - бути схожими на козаків.

Стисла анотація заняття-розваги
На занятті я продовжую знайомити дітей з історією України, поповнювати та закріплювати знання про звичаї Запорізької Січі, про випробування, які необхідно було здолати, щоб стати справжнім козаком. Виховую повагу дітей до національних традицій, спонукаю їх до демонстрації своїх умінь, знань, здібностей. Формую інтерес дітей до занять фізкультурою, спонукаючи до свідомого прагнення бути дужими та здоровими.
На заняттях з фізичної культури я впроваджую карткову систему (на картках зображено кількість повторів конкретних вправ, які дитина виконує самостійно), що виховує в дітей старшого дошкільного віку саморегуляцію та самоконтроль.
Результативність заняття-розваги проведена робота з патріотичного виховання, шляхом ознайомлення дітей з історією козаків, з системою козацького виховання, козацького вишколу, їх символами, звичаями, притаманними їм рисами характеру.
Результатом роботи є підвищення мотивації дітей до занять з фізичної культури, бажання бути дужими, міцними, витривалими, сміливими, як козаки. Створений святковий піднесений настрій у вихованців.

Репрезентація заняття-розваги
заняття було опубліковано в збірнику методичних рекомендацій «Урок фізичної культури – урок культури здоров’я: Збірник науково-методичних рекомендацій з питань організації навчальної роботи в системі збереження та розвитку здоров'я дітей і підлітків у навчальних закладах різного типу» - «Фрмування фізично розвиненої особистості засобами етнопедагогіки» та в Інтернеті за даним посиланням http//kfkis-zp.blogspot.com/ - «Козацькому роду - нема переводу»

Література

1. Русова С.Ф. Дошкольное виховання.-К., 1918.

2. С.У.Гончаренко Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям.- Киїа-Вінниця: ДОВ «Вінниця», 120с.-2008.

3. Урок фізичної культури – урок культури здоров’я: Збірник науково-методичних рекомендацій з питань організації навчальної роботи в системі збереження та розвитку здоров'я дітей і підлітків у навчальних закладах різного типу/ Відп.за випуск О.П.Аксенова, Ю.В.Півненко.-2014.-№1(5).- Запоріжжя: Видавництво комунального закладу «Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр» Запорізької обласної ради, 2014.- 108 с.

«Козацькому роду - нема переводу» - спортивна розвага у старшій групі

Мета:

- продовжувати знайомити дітей з історією України, поповнювати та закріплювати знання про звичаї Запорізької Січі, про випробування, які необхідно було здолати, щоб стати справжнім козаком;

- виховувати повагу дітей до національних традицій;

- створити у дітей святковий піднесений настрій, спонукати їх до демонстрації своїх умінь, знань, здібностей;

- формувати інтерес дітей до занять фізкультурою, спонукаючи до свідомого прагнення бути дужими та здоровими;

- розвивати у дітей музично-танцювальне виконавство.

ПОВНИЙ СЦЕНАРІЙ

Для перегляду відео необхідно встановити останню версію Adobe Flash Player.

Кiлькiсть переглядiв: 4470

Фотогалерея

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license

Дата останньої зміни 27 Березня 2024

Цей сайт безкоштовний!