СЦЕНАРІЙ
РОДИННОГО СВЯТА
«МОЯ РОДИНА – МОЯ КРАЇНА»

для дітей 6-го року життя

Сценарій підготували: Кись Олена Олексіївна, музичний керівник ДНЗ №151, Малиновська Юлія Броніславівна, вихователь-методист ДНЗ №151

Мета: закладати основи виховання любові та поваги до найближчого соціального, природного і культурного оточення (сім’ї, батьківського дому, рідного міста, країни, традицій та звичаїв свого народу) з метою виховання патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку; створити умови для розкриття творчого потенціалу шляхом удосконалення акторських, співочих, танцювальних навичок та розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини; сприяти згуртуванню дитячого та батьківського колективу; забезпечити радісну, теплу атмосферу та гарні, незабутні емоції.

Місце проведення: спортивно-музичний зал.

Термін проведення: 6 листопада 2015 року.

Час: 9 година 30 хвилин.

Тривалість: 45-50 хвилин.

Діючі особи:

дорослі – Ведуча 1, Ведуча 2, Пан Гарбуз, Диня, Капуста, Помідор, Морква, Буряк, Картопля, Часник, Цибуля, Огірок,

діти - дівчинка Калина, хлопці козачата, місяці брати: Вересень, Жовтень, Листопад, Динька, Огірочок 1, Огірочок 2, Морквиця, Бурячок 1, Бурячок 2, Бараболя, Квасоля, Біб, Капустинка, Гарбузик

Обладнання: магнітофон, панно з осінньою тематикою.

Реквізити та аксесуари: повітряні кульки жовтого та блакитного кольору під стелею, тин з соняхами, рушник, коровай, букети з осіннього листя, лава, шапочки овочів, українські костюми, костюми осінніх місяців, фітбол-м’ячі, скриня, лялька-мотанка, сопілка, сорочка-вишиванка для хлопчика, віночок.

Музичне оформлення: укр. н. п. «Ой, зелене жито, зелене» в естрадній обробці у виконанні І. Книжник, М. Шуть комунікативна музична гра «В нашім колі», аудіозапис звуків осінньої природи, пісня «Одягнула осінь» муз. В Кулика і сл. М. Пономаренко, музична заставка до телепередачі «Смак», театральні звуки під’їжджаючого автомобіля, укр. н. м. «Козачок» в обробці Ю. Щуровського, укр. н. гра-хоровод «Ходить гарбуз по городу», народна мелодія частівок, полька «Лєтка-Єнка» муз. Р. Лехтинен з українською версією слів, укр. н. п. «Виший, мамо, мені сорочку», укр. н. м. «Калинонька» у виконанні ансамблю народних інструментів, укр. н. п. «Ой, є в лісі калина» в естрадній обробці, пісня «Одна калина» муз. В. Куровського і сл. Р. Квінти у виконанні Софії Ротару.

Відповідальні:
за розробку сценарію до заходу, театралізованої вистави, підбір пісень, танців, ігор, музичного супроводу – методист Малиновська Ю.Б., муз. керівник Кись О.О.;
за розучування танців – муз. керівник;
за підготовку персонажів – муз. керівник;
за вивчення віршів дітьми - вихователі;
за оформлення залу – методист, вихователі, муз. керівник;
за переодягання дітей - вихователі, помічники вихователів;
за підготовку сюрпризного моменту – вихователі групи, батьки.

Перелік літератури:
Воропай О. Звичаї нашого народу. – К.1991. Т.2
Ніколаєва Т. Історія українського костюма. – К.1996.
Богуш А.М., Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі. – К.: Вища школа,1994.
Стельмахович М.Г. Народне дитинознавство. – К.: Знання, 1991.
Луценко І.О. Моя країна – Україна.- К.: Аконіт, 2008.
Журнал Дошкільне виховання «Музейні подорожі в минуле» (народознавство виховання) - 2006. – №8 – С.14-15
Вірші про осінь для дітей - http://doshkolenok.kiev.ua/skazki-legendy/ Українські народні ігри - http://freeref.ru/wievjob.php?id=25261
Народні пісні в сучасному виконанні - http://muzofon.com/search Українські ліричні пісні – http://xmusic.me/q/lsu8yLTb5cuR
Українські ліричні мелодії - http://muzogig.net/gig/

Хід свята

Лунає музика в аудіозапису «Ой, зелене жито, зелене». До святково прикрашенного залу входять діти з батьками, утворюючи півколо. До них виходять ведучі

Ведуча 1: Добрий день вам, добрі люди,
Хай між вами радість буде,
Щастя хай живе в родині
Та для всіх на Україні!

Ведуча 2: Ми ж будемо осінь щедру стрічати
Та рідний край наш прославляти.
Тож пісню разом заспівайте,
Тих, хто поруч привітайте.

Пісня-гра «В нашім колі»

1. В нашім колі друзі всі х х х, (три оплеска в долоні)
Я і ти, і ми, і ви! х х х (три оплеска в долоні)
Добрий день тому, хто справа,
Добрий день тому, хто зліва. (2 рази)
Ми – одна сім’я!

2. В нашім колі друзі всі х х х, (три оплеска в долоні)
Я і ти, і ми, і ви! х х х (три оплеска в долоні)
Обійми того, хто справа,
Обійми того, хто зліва. (2 рази)
Ми – одна сім’я!

3. В нашім колі друзі всі х х х, (три оплеска в долоні)
Я і ти, і ми, і ви! х х х (три оплеска в долоні)
Розсміши того, хто справа,
Розсміши того, хто зліва. (2 рази)
Ми – одна сім’я!

Діти і батьки ідуть протиходом: батьки на лави, а діти утворюють півколо

В аудіозапису чути звуки осінньої природи

Ведуча 1: Я ніяк не можу зрозуміть,
Все навкруг чому змінилось вмить?
І чому листя жовте й опадає,
І куди пташки від нас летять,
І чому дощі все капотять?
І чому короткі стали дні?
І чому похмурі і сумні?

Ведуча 2: То літо минуло
І осінь прийшла,
Вона все змінила,
Як тільки могла.

Ведуча 1: А хто допоміг їй
Це диво створити?

Ведуча 2: Сини її любі.
Вони працьовиті.

Ведуча 1: Сини? Хто з них кращій?

Діти (одночасно): Вересень! Жовтень! Листопад!

Ведуча 1: Ні! Так не зрозуміти…

Ведуча 2: А ми їх попросим нам все пояснити.
Тоді ми побачим, хто з них кращим буде,
І хто серед всіх собі славу здобуде.
Що ж, місяченьки, усіх привітайте
І разом з дітьми про себе розповідайте.

Наперед виходять хлопчики в костюмах Вересня, Жовтня, Листопада.

Вересень: Добрий день!

Жовтень: В добрий час!

Листопад: Раді бачити тут вас!

Разом: Ми три місяці-брати,
Диво-осені сини.

Ведуча 1: Як вас кличуть! Як вас звуть?

Вересень: Про мене кажуть, що я трудівник.

Жовтень: Мене називають усі чарівник.

Листопад: Мене – Падолист інколи називають.
А хай ще й діти про нас розповідають.

Діти: 1. Вересень спішить у гості
Та веде з собою осінь.
І везуть вони в візку
Ось компанію яку:
Черевань гарбуз сидить,
Про щось з перцем гомонить,
І пузаті капустинки,
Наче баби у хустинках.

2. Жовті дині і квасоля,
І картопля прямо з поля,
І веселі три морквини,
В купі суконь цибулину,
І червоний бурячок,
Щоб варити борщичок.

3. Подивись: на видноколі, мов змінилися ліси.
Хто це їх у жовтий колір так барвисто прикрасив?
Це якийсь маляр, напевно, догодити хоче нам,
І пишаються дерева золотистим своїм вбранням.

4. А маляр цей – місяць Жовтень.
У відерцях чарівних
Жовту фарбу перебовтав
І розбризкує по них.

5. Більше й більше листя з кленів
Облітає з кожним днем.
По траві жовто-зеленій
Листопад по парку йде.

6. Довго листя зеленіло,
А тепер позолотіло.
Знаєш це чому? Дивись:
В листя промені вплелись.

Золотий листопад!
Побіжімо швидко в сад.

Пісня «Одягнула осінь»

Одягнула осінь
Золоту хустину,
Та й пішла уранці
В гості на долину.
По травиці ніжній
Тихо походжає,
І берізкам коси
В золото вбирає.
Накрапає дощик,
Землю поливає.
Осені доріжки
Чисто вимиває.
Походжає осінь
Мокрими стежками,
Укриває землю
Диво-килимами.

Діти сідають на стільці, а місяці Вересень, Жовтень і Листопад час залишаються біля ведучих

Ведуча 1: Знову осінні місяці я хочу попросити
Перед нами розум свій проявити.

Місяці:
1. Вересень трусить грушки у садочку.

2. Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.

3. Листопад вересню онук, жовтню син, зимі рідний брат.

1. У вересні і горобець багатий.

2. Плаче жовтень холодними сльозами.

3. Листопад – ворота зими.

1. Осінь сумна, а весело жити.

2. Осінь іде і за собою дощ веде.

3. З малої хмарки великий дощ буває.

1. Кожному овочеві свій час.

2. Осінь збирає, а весна з’їдає.

3. Восени і курчата курьми будуть.

Ведуча 1: У мудрих батьків – розумні діти.
Вважаю місяців оплесками треба нагородити.

Брати – місяці йдуть на свої стільці, а в цей час троє дітей виходять на середину залу та читають

Діти: 1. День за днем, за тижнем тиждень
Непомітно мене час.
Різні зміни дивовижні
Відбуваються круг нас.

2. Кожен місяць, кожну пору
На землі нове вбрання.
Й ми самі не ті, що вчора, –
Ми зростаємо щодня.

3. Глянь навколо оком пильним
І побачиш зміни ці:
Ось повільно і по черзі
Йдуть осінні місяці.

Повертаються на стільці

Ведуча 1: Вересень місяць добре гадзує,
Овоч смачненький дітям дарує.

Запрошую дітей з батькам пограти з овочами та фруктами в піжмурки. Ось мішечки, в які зібрані плоди. За певний час на дотик треба визначити, які овочі і фрукти є в мішечку.

Гра «Що в мішку»

Ведуча 2: Якщо у вас є справи, хочу попросити відкласти їх на певний час, тому що у нас в гостях програма «Все буде смачно», в якій приймають участь 3 родини. Вони розкриють нам секрети приготування своїх страв, які ви потім будете готувати самі. Тож, записуйте рецепти.

Конкурс «Все буде смачно»

Кожна родина із заготовок на тарелі викладає свою улюблену страву та презентує її. По закінченні конкурсу родини, отримавши оплески, повертаються на свої місця

В аудіозапису чути звуки під’їжджаючого автомобіля. Батьки, що приймають участь в інсценівки, вишикуються в певному порядку біля залу.

Ведуча 1: О! Гості в садок поспішають,
Усе ближче під’їжджають,
Вже поріг переступають.

Учасники входять до залу та стають півоберту до глядачів і дітей

Ведуча 2: Як вас величати гостей любих?
Звідки? Хто ви?

Всі: Ми – родина гарбузова.

Ведуча 1: А чи живі, чи здорові
Родичі гарбузові?

Всі: Ой, і живі, і здорові
Усі родичі гарбузові.

Матусі, що приймають участь в інсценівці, йдуть за тин в одному боці залу, а татусі – сідають на лаву в іншому боці залу

Інсценівка «Ходить гарбуз по городу»

Ведуча 1: Жовтопузий пан Гарбуз
Підкрутив зелений вус,
По городу походжає,
Собі пару вибирає.

Тато в ролі Пана Гарбуза ходить по залу та роздивляється на матусь, що виконують певні ролі в інсценівці. Йому на зустріч виходить матуся у ролі Моркви

Ведуча 1: Морква косу розчесала,
Гарбузові проспівала.

Морква: Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,
Візьми мене–дівчиноньку.
Я струнка і кучерява.
Буду тобі я за пару.

Гарбуз. Ні! Морквиця не годиця,
Бо худа і жовтолиця
Та ще хвалиться собою
І пишається красою.

Морква. Не худа я а струнка!
Йду за пана Буряка!

Морква з Буряком танцюють під укр .н. м. «Козачок». Після таночку сідають на місця

Матуся у ролі Картоплини виходить до Пана Гарбуза

Ведуча 1: Картоплина підкотилась,
Гарбузові уклонилась.

Картопля: Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,
Візьми мене дівчиноньку!
Я хазяйка працьовита,
У роботі дуже спритна.

Гарбуз: Подивись на себе мила!
Личко ти давно не мила,
Ходиш в платтячку брудному,
Не потрібна ти нікому.

Картопля: Як тобі я не така,
То піду за Часника!

Картопля танцює з Часником під укр .н. м. «Козачок». Після таночку сідають на місця

Матуся у ролі Капустини виходить до Пана Гарбуза

Ведуча 1: Капустина застидалась,
Тихо з грядочки озвалась.

Капуста: Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,
Візьми мене дівчиноньку!
Я заможна господиня
Хусточок є повна скриня.

Гарбуз: Не візьму тебе до хати
Бо не любиш працювати.
Лиш одну роботу маєш -
Кожен день хустки міняєш.

Ведуча 1: А Капусточка сміється.

Капуста: Помідор круг мене в’ється!

Капуста танцює з Помідором під укр .н. м. «Козачок». Після таночку сідають на місця

Матуся у ролі Цибулини виходить до Пана Гарбуза

Ведуча 1: Цибулина золотиста
Одягла нове намисто.

Цибуля: Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,
Візьми мене дівчиноньку!
Буду тебе лікувати,
Всю родину доглядати.

Гарбуз: Не візьму я Цибулину
Навіть на одну хвилину!
Зла вона і язиката,
Буде мене допікати.

Цибуля: Як тобі я не така,
То піду за огірка!

Цибуля танцює з Огірком під укр .н. м. «Козачок». Після таночку сідають на місця

Матуся у ролі Дині виходить до Пана Гарбуза

Ведуча 1: Жовта Диня на осонні
Потягнулася спросоння.

Диня: Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,
Візьми мене дівчиноньку!
Золотиста я і гожа
І на тебе трішки схожа.

Гарбуз: Обійшов город не марно,
Подругу знайшов я гарну.
Буде в мене господиня -
Золотиста кругла Диня!

Пан Гарбуз танцює з Динею під укр .н. м. «Козачок». Після таночку сідають на місця.

Ведуча 1: Овочі дружно жили
І діточок собі народили.
Ну-мо, діти-овочата,
Швидше в коло, будем грати.

Українська народна гра-хоровод «Ходить гарбуз по городу»

Діти: Ходить гарбуз по городу,
Питається свого роду.

Гарбуз: Ой чи живі, чи здорові.
Всі родичі гарбузові?

Діти: Обізвалась жовта диня,
Гарбузова господиня.

Диня: Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвались огірочки,
Гарбузові сини й дочки.

Огірочки: Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвалася морквиця,
Гарбузовая сестриця.

Морква: Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвались буряки,
гарбузові свояки.

Буряки: Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвалась бараболя,
А за нею і квасоля.

Бараболя, квасоля: Іще живі, ще здорові.
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвалась капустина,
Вона тітонька гостинна.

Капуста: Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Обізвався старий біб.

Біб: Я піддержав увесь рід.
Іще живі, ще здорові,
Всі родичі гарбузові.

Діти: Ой, гарбузе, ти перистий,
Із чим тебе будем їсти?

Гарбуз: Миску пшона, шматок сала-
Ось до мене вся приправа.

Після хороводу діти сідають на стільці, а хлопці-козачата залишаються на середині залу

Козачата: 1. На городі пастернак,
Чи я тобі не козак?
Хоч коня не маю –
Проте скрізь встигаю.

2. Ми такі дужі
Друзі – козачата,
І всі дуже – дуже
Хочем танцювати.

Танок хлопчаків-козачат

Хлопці танцюють на фітбол-м’ячах під польку «Лєтка-Єнка» укр. варіант.

Після завершення танцю хлопчики кладуть фітболи під бокову стіну та сідають на місця. В цей час мами, що співають частівки, виходять на середину залу

Мама: Козаки – мастаки танцювати,
А ми зараз будемо співати
Частівки

1. На прогулянку в рядок
Йде дитячий наш садок.
Всі хлоп’ятка та дівчатка
Наче овочі на грядках.

Приспів:

От так овочі!
Гарбузові родичі!
Ми пісні співаємо,
Осінь зустрічаємо.

2. Тільки вийшли малюки –
Вмить розбіглись хто куди.
Вихователь поспішає,
Як квасолю їх збирає.

Приспів.

3. Добре в нас їдять малята,
Стали всі , як гарбузята.
Де знайти такі ваги,
Щоб їх зважити змогли.

Приспів.

4. Прийшов татко по Алінку.
Каже: «Що це за морквинка?»
У дівчат косички в’ються,
Аж до пояса плетуться.

Приспів.

5. Хто це вранці позіхає,
У садок не поспішає?
В теплу ковдру загорнувся,
Як капуста зодягнувся.

Приспів.

6. А у Єви язичок –
Гострий, наче часничок.
А наш кухар тьотя Іра
З часника салат зробила.

Приспів.

Мами, що співали, ідуть на місця


Дитина: Непомітно з’явивсь якось жовтень,
День коротшим стає щодоби.
Урожай вже зібрали, а в хаті
Вечорами лунають пісні.

В аудіозапису лунає укр. н. п. «Виший, мамо, мені сорочку»

Ведуча 2: Ось такими довгими осінніми вечорами збиралися дівчата, щоб поспівати та всіляким премудрощам у своїх бабусь навчитися. А те, чому навчилися, у скриню складали та своїм онукам передавали. Минули роки, дівчатка стали мамами, потім бабусями… Та ось і вони – любі наші бабусі.

Виходять бабусі з скринею

Ведуча 2: А, що є такого цікавого у вашій скрині? (звертається до присутніх) Давайте попросимо у бабусь дозволу зазирнути до неї.

Діти: Бабусю, скриню відчиняй,
Що в ній є – розповідай.

Бабуся 1: Добре, але перш ніж її відкрити, пропонуємо пограти.

Творча гра «Склади віршик»

Гру проводять бабусі. Діти добирають слова і складають тематичні рядки

Затанцюю веселий таночок,
Одягну український… (віночок)

Як поїду на ярмарок у місто,
Там куплю собі гарне… (намисто)

У дорозі батькові буде провідник –
З великою любов’ю вишитий…(рушник)

Гарні хлопці стоять біля ганку, а на них сорочки…(вишиванки)

Я танцюю танок залюбки, адже в мене зручні (чобітки )

Вишиванки везу на гостинці: пам’ятайте, що ми (українці)

Бабуся 2: Скринька відчиняється,
Розповідь починається.

Фоном звучить аудіозапис укр. н. м. «Калинонька»

Бабуся 1 дістає із скрині мотанку та сопілку

Бабуся 1: Так, іграшки теж зберігалися у скрині. Колись у колиску ліворуч для доньки клали ляльку, а для синочка праворуч – сопілку. Бо з давніх давен вважалося, що це не тільки іграшки, а й обереги.

Бабуся 2 дістає із скрині сорочку-вишиванку

Бабуся 2: Цю сорочку я вишивала, співаючи пісні, для свого онука. Бо вважалося, що вишиванка, виготовлена під мелодійний спів, принесе її власникові довголіття, щастя. Оздоблювала горловину, рукав та його край, нагрудну частину. Давні узори мають оберігати людину «від лихого ока».

Ведуча 2: Ось чому казали, як що людині пощастило уникнути якоїсь небезпеки, що вона « в сорочці народилась».

Бабуся 1 дістає із скрині віночок

Бабуся 1: Вінок вважався теж і прикрасою і оберегом для дівчат. Його плели з живих та штучних квітів та прикрашали шовковими стрічками, які як різнокольорові струмочки блищали у волоссі. Віночок яскравий до скрині кладу, а вас до гри веселої зву.

Українська народна гра «Чий віночок кращий»

Діти та батьки поділені на дві рівні групи. Кожна з них утворює коло

Візьмемось за руки,
Підемо на луки,
Там сплетем віночок,
Станемо в таночок.

Учасники гри беруться за руки і йдуть по колу вліво. На останні слова зупиняються, піднімають руки і промовляють:

Чий найкращий вінок.
Той і піде у танок.

Після цих слів учасники швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Бабуся зазначає, у якому колі учасники швидко поклали руки на плечі і додержуються форми кола. Ці учасники танцюють під будь-яку мелодію, а решта плеще їм у долоні

Після закінчення гри всі розходяться по своїм місцям

Ведуча 2: Ось настала черга і останнього місяця осіні.
Листопад – той жалю не знає,
З дерев останнє листя зриває.

Виходять двоє дітей

Діти: 1. Пісня не лине пташина,
Мрійно задуманий сад,
Голі поля і долини,
Місяць іде листопад.

2. Верби дрижать при дорозі,
Журяться – холод настав.
Хтось у хустині червоній
Серед дубочків постав.

Дівчина Калина: Я почула, що тут у вас свято,
І що осінь гостює у вас.
То ж хотіла у вас запитати:
А про мене співати не час?

Ведуча 1: Але хто ж ти будеш,
Чарівна красуня?

Дівчина Калина: Я червона, червона калина,
Що вогнями горить усіма.
Без калини нема України,
Без народу країни нема.

Ведуча 1: Про калину складено багато пісень.
То ж співайте і танцюйте в цей святковий день.

Танець дівчат «Ой, є в лісі калина»

Дівчата залишаються на середині залу, поступово виходять всі діти і стають півколом. Фоном лунає тиха музика

Ведуча 2: Калина віти розпушила за вікном,
Зібралася родина за столом.
Зібралися дорослі і малі,
Зібралися всі діти, і батьки.
Курличуть журавлі, вони у вирій відлітають,
Ідуть дощі, а в хаті тепло і пісні лунають.
Хай буде разом вся родина.
Хай буде міцною країна.

Танець під пісню «Одна калина»

Заходить мама з короваєм на рушнику

Мама ( з короваєм): Усю родину я вітаю,
Короваєм пригощаю,
В нім яблука і сливи,
Щоб всі були щасливі.
Я його за давнім звичаєм
Червоною калиною уквітчаю,
Стане він увесь, як той віночок,
А зверху солі покладу дрібочок.

Ведуча 1: Коровай цей в групі
Поділимо на шматочки,
Щоб усі ним ласували
І нашу зустріч згадували.

Усі ідуть до групи пригощатися короваєм

Для перегляду відео необхідно встановити останню версію Adobe Flash Player.

Кiлькiсть переглядiв: 4360

Фотогалерея

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license

Дата останньої зміни 27 Березня 2024

Цей сайт безкоштовний!